Forum / a-gewoon spiritueel / Over onder-bewuste /"verstopte" eigen energiëen
woensdag, 4 november 2009 om 07:29
flowerella
Of ........wat je uitzend krijg je terug ...maar pas op ,wat jij denkt uit te zenden ,
kan iets heel anders zijn dan wát je werkelijk uitzend naar het Universum en anderen en daarin ligt vaak de verwarring van ons mensen ..
De meeste mensen hebben een bepaald beeld van zichzelf met de daarbij behorende voor en af-keuren in de jaren opgebouwd en dénken op en gegeven moment dat zij werkelijk zo zijn als dat ze Zijn ....Zelfs of juist na vele spirituele avonturen en ontwikkelingen
KEN U ZELVE .... er zijn zát dingen die we van ons-zelf niet willen voelen of weten ,m.a.w wat je niet "ziet' is er niet ... totdat de buitenwereld je ermee om de oren slaat en je je vertwijfeld afvraagt waarom jij altijd dat soort mensen treft of die dingen tegenkomt ....maar dat zijn vaak onze eigen onbewuste ,bedekte of verborgen energieën ,die zelfs nog veel sterker zijn naar de buitenwereld toe dan ons bewuste deel ,juist omdat we niet naar het onderbewuste handelen of luisteren ....
Een voorbeeld wat hier zeker wel passend is ;
Ik ken een vrouw die op netlog zat met een heel mooi en liefdevol profiel die keer op keer met boosheid agressie en negativiteit van anderen werd geconfronteerd ,net zolang tot ze bij haar zoveelste profiel netlog verliet het werd haar eigenlijk gewoon onmogelijk gemaakt
door de buitenwereld ,zoals ze dacht en ervaarde ,want zij wilde immers alleen maar schoonheid en liefde uitstralen en ook Zijn ....inderdaad ...Wilde zijn .....en daar ging het dus ook mis ...haar eigen weggestopte energie wat betreft de haat en negativiteit naar haar ex -man en de mannen die dat benaderden ,haar eigen opgebouwde negatieve energie t.o. v van het leven ;ik ben toch zo lief en ze moeten mij altijd "pakken" ,vanwege haar weggestopte angsten tegen over het leven op zich...
En mischien nog wel het sterkste van alles haar eigen Negatieve energieën die ze afwees (die we allemaal in ons hebben) deden haar uiteindelijk de das om en ze begreep het als maar niet en ze was en werd daar letterlijk ook ziek van ......een triest verhaal wat ons allemaal kan treffen in een hele andere vorm dan weliswaar ....
KEN U ZELVE ....
het bovenbrengen van die on-bewuste en meestal dan ook niet gewilde energieën
kán je leven uiteindelijk alleen maar lichter maken en je houding tegenover anderen en jezelf oprechter maken waardoor de energie ook gevoelsmatig eerlijker terug zal komen naar jou
én je jezelf een hoop ellende bespaard of ziektes ,ook negatieve energie moet kunnen stromen om het los te kunnen laten .....maak geen voor -of afkeuren ,laat zijn wat het is
aan emotie ,erken het voor jezelf ,uit het voor jezelf in schrift of daad (ram op die bank )zonder ermee de ander te hoeven beschadigen ....Ik ben bang ,ben boos ,verdrietig ,ik haat dat ,ik wil het niet ,of juist wel ....enz .....
KEN U ZELVE ...
vraag je niet af wat anderen beheerst of leid en lijd er ook niet onder
gebruik het als handvat om je eigen kennis te vergroten ,over je -zelf dus ,
staar je niet blind op die ander of gebruik het als afleidingsmanoevre om jezelf niet onder ogen te hoeven komen ,want er is altijd iets waarom de energie van die ander zo gaat stromen tegenover jou en die link ligt in de eerste instantie in jou !
KEN UZELVE
Waarmee reageer jij weer op die stroom van de ander is dan de belangrijkste vraag ,
niet uiterlijk ,dat zegt me niks ,maar heel eerlijk in je allerdiepste innerlijk
want die 2 kunnen lijnrecht tegenover elkaar staan !!
We komen elkaar niet voor niets tegen ,iedereen draagt een boodschap
voor zichzelf en daarmee naar de ander uit en de energie die jij terugkrijgt is altijd
eerlijk vanuit het Universum ,want dat is de stroming waar je werkelijk op dat moment in zit of waar je je op dat moment in begeeft ,ongeacht jouw denken van zijn ...
KEN U ZELVE .....
We zijn allemaal zoekend en vragend naar het Licht en vergeten daarmee te kijken in het duister van de diepten van ons-zelf
uit angst voor het mogelijke negatieve en wat dat teweeg kan brengen ...
en toch brengt het bewust aangaan met de confrontatie van dat duister meestal begrip
en de acceptatie en het uitwerken van dat "negatieve" uiteindelijk altijd LICHT !!
LEER JE_ZELF KENNEN !
Bedenk niet wat je wel wilt zien of zijn en wat je niet wilt zien of zijn ,
maar geef jezelf de ruimte ALLES te kennen
alleen dan zul je je-Zelf er-kennen en mogen ervaren dat je ook alles BENT
Da's uiteindelijk pas ware Liefde én Licht ........

Reacties 14 Sorteer reacties:
epona (zaterdag, 7 november 2009 om 02:36)
pff zo herkenbaar dat verhaal. En nu voor de zoveelste keer weer op zoektocht naar 'wie ik ben', maar anders deze keer. Deze keer met aanvaarding van 'alle' gevoelens.
Grts
Ella Eigenaar Trust (vrijdag, 6 november 2009 om 10:03)
- regenstilte:
Tom en ik kunnen soms goed samen spelen
- flowerella:
- manusia2:
Olla...een mooi stuk...
alleen de hersenen werken niet spiritueel.
Ook al denkt men soms dat men spiritueel is na alle pijn en ongemakken
in het verleden en daardoor spiritueel inzicht heeft gekregen.
De hersenen kunnen zeer selektief werken in het opslaan van herinneringen.
hoewel de situatie verdrongen is ( vergeten) blijft het gevoel bestaan....
Ruimte crieeren is echt mooi....maar dat gaat meestal niet echt diep tot in het innerlijk.
Wie we werkelijk zijn dat weten we niet....we hebben het horen zeggen of gelezen.
We hebben een gedachten gecrieerd dat ons rust geeft.....en die gedachten zijn o zo sterk.
mooi stuk kanjer
Juist daarom overheersen onze emoties vaak ook ,zij melden ons ongezouten waar we nog aan kunnen /zouden /moeten werken ,je hersenen kan je dan "gebruiken" om het die emotie te vertalen en duidelijk te maken ,om die gebeurtenissen terug te koppelen die ermee verbonden zijn zodat je een rode draad in je leven herkent ,je hogere Zelf kan je erbij gebruiken om een breder beeld van die situatie(s) te verkrijgen ,waardoor je meer begrip naar jezelf en anderen krijgt en inzichten wat er eventueel mee te doen
Het vraagt om samenspel van Intuïtie (hoger Zelf),Hersenen (lichaam)Gevoel-emoties (menselijk zijn )
de Vader ,de Zoon en de Heilige geest ,de heilige 3 -eenheid, en een uiteindelijke integratie van die 3
Voor alle 3 geldt ; Luisteren ,h-Erkennen ,Handelen ,zodat je in Harmonie met alle zgn Zelven komt
Volgens mij is dat de Weg die we op aarde willen ver-volmaken ,het samenbrengen van die 3
zodat we een Spiritueel ,Emotioneel Bewust Mens worden
MMMM zalig dit te lezen.....
en heel duidelijk en begrijpelijk.....
Soms helpen jullie tweetje ,door jullie gesprekjes van het op een andere manier nog eens aan te vullen ...
Dank je wel en aan alle twee een fijn weekend he..
grtjs Katty
voor jou ook een heel fijn weekend namens ons Lieverd
katty (donderdag, 5 november 2009 om 23:47)
- flowerella:
- manusia2:
Olla...een mooi stuk...
Ruimte crieeren is echt mooi....maar dat gaat meestal niet echt diep tot in het innerlijk.
Wie we werkelijk zijn dat weten we niet....we hebben het horen zeggen of gelezen.
We hebben een gedachten gecrieerd dat ons rust geeft.....en die gedachten zijn o zo sterk.
mooi stuk kanjer
Juist daarom overheersen onze emoties vaak ook ,zij melden ons ongezouten waar we nog aan kunnen /zouden /moeten werken ,je hersenen kan je dan "gebruiken" om het die emotie te vertalen en duidelijk te maken ,om die gebeurtenissen terug te koppelen die ermee verbonden zijn zodat je een rode draad in je leven herkent ,je hogere Zelf kan je erbij gebruiken om een breder beeld van die situatie(s) te verkrijgen ,waardoor je meer begrip naar jezelf en anderen krijgt en inzichten wat er eventueel mee te doen
Het vraagt om samenspel van Intuïtie (hoger Zelf),Hersenen (lichaam)Gevoel-emoties (menselijk zijn )
de Vader ,de Zoon en de Heilige geest ,de heilige 3 -eenheid, en een uiteindelijke integratie van die 3
Voor alle 3 geldt ; Luisteren ,h-Erkennen ,Handelen ,zodat je in Harmonie met alle zgn Zelven komt
Volgens mij is dat de Weg die we op aarde willen ver-volmaken ,het samenbrengen van die 3
MMMM zalig dit te lezen.....
en heel duidelijk en begrijpelijk.....
Soms helpen jullie tweetje ,door jullie gesprekjes van het op een andere manier nog eens aan te vullen ...
Dank je wel en aan alle twee een fijn weekend he..
grtjs Katty
Ella Eigenaar Trust (donderdag, 5 november 2009 om 21:21)
- manusia2:
Olla...een mooi stuk...
mooi stuk kanjer
Tom Gasper (donderdag, 5 november 2009 om 20:11)
Olla...een mooi stuk...
mooi stuk kanjer
Tom Gasper (donderdag, 5 november 2009 om 08:04)
- elssmets:
zucht... diepe zucht... en ik hier maar vrolijk zitten wezen...
Blijven lachen Els......komt van zelf wel boven...
Els (donderdag, 5 november 2009 om 07:45)
- apbeltje:
uit de grond van me hart lieverd,,net als wat nu komt,,zie ervaar gewoon al die mooie wereld,,sta er midden in hoe moeilijk ook,,,wees hart als het enkel is om die zuiverheid van de waarheid is soms hart erin te zien,,daarachter zit immers waare liefde.
en toch ook weer vind ik deze les prachtig.
Me zeggen hiermee is dat niets maar dan ook niets onberijkbaar is..
Maar uw mooie moederhart,,dat ietsje verschil dus tussen mijn harde havenwerkers hart,,zegt datgeen persies waar de schoonheid welke onuitsprekenlijk behoord te zijn..waar het zuivere groeien vandaan komt.
En dus op zoek moet "" wil""naar extra groei...
Pfffffffff wat moet ik toch groeien in me geduld
Ik bezie gewoon een groeien naar een veel hogere demensie de mens nu bewust is,,en verwoord dit dan weer op me lullige mannier in sporten,,trede van het leven.
Hierin was ook me verzetten trapen en schopen naar deze maatschappij welke ik inmiddels ben gaan zien als echt niet meer belangrijk,,een steeds meer ver van me bed chow dus.
Ik zoek dan ook me weg om steeds meer en meer onafhankelijk te zijn van de maatschappij we in leven.
Liefs ap
Lullige manier???? Ik vind jouw manier van naar 't leven kijken écht wel even waardevol als de mijne hoor! Moederhart of havenwerkershart... 't voelt toch even warm, niwaar?
En voor mensen die zo eerlijk op zoek gaan kan ik enkel respect voelen. Onderschat jezelf niet, hé Ap!
liefs
els
ap de jong Trust (donderdag, 5 november 2009 om 06:00)
- elssmets:
uit de grond van me hart lieverd,,net als wat nu komt,,zie ervaar gewoon al die mooie wereld,,sta er midden in hoe moeilijk ook,,,wees hart als het enkel is om die zuiverheid van de waarheid is soms hart erin te zien,,daarachter zit immers waare liefde.
en toch ook weer vind ik deze les prachtig.
- apbeltje:
Hai Els;
Je hebt al een tijdje me aandacht daar je mooie reaktie's en of mooie blog's neerzet.
Waarom zou perfektie niet aan ons besteed zijn? Is dat niet de rede waarom we steeds terug komen om toch te groeien naar deze beschafing...
Mvg ap
O, wat een mooi compliment, dank je!
Misschien roept perfectie bij mij iets te veel druk op... Ik spreek liever over "beter en beter". Zo verwoord ik het ook aan mijn kinderen: als iedere generatie het beter doet dan die ervoor, krijgen we ooit nog een héle mooie wereld!
liefs
els
Me zeggen hiermee is dat niets maar dan ook niets onberijkbaar is..
Maar uw mooie moederhart,,dat ietsje verschil dus tussen mijn harde havenwerkers hart,,zegt datgeen persies waar de schoonheid welke onuitsprekenlijk behoord te zijn..waar het zuivere groeien vandaan komt.
En dus op zoek moet "" wil""naar extra groei...
Pfffffffff wat moet ik toch groeien in me geduld
Ik bezie gewoon een groeien naar een veel hogere demensie de mens nu bewust is,,en verwoord dit dan weer op me lullige mannier in sporten,,trede van het leven.
Hierin was ook me verzetten trapen en schopen naar deze maatschappij welke ik inmiddels ben gaan zien als echt niet meer belangrijk,,een steeds meer ver van me bed chow dus.
Ik zoek dan ook me weg om steeds meer en meer onafhankelijk te zijn van de maatschappij we in leven.
Liefs ap
Els (donderdag, 5 november 2009 om 05:33)
- apbeltje:
Hai Els;
Je hebt al een tijdje me aandacht daar je mooie reaktie's en of mooie blog's neerzet.
Waarom zou perfektie niet aan ons besteed zijn? Is dat niet de rede waarom we steeds terug komen om toch te groeien naar deze beschafing...
Mvg ap
O, wat een mooi compliment, dank je!
Misschien roept perfectie bij mij iets te veel druk op... Ik spreek liever over "beter en beter". Zo verwoord ik het ook aan mijn kinderen: als iedere generatie het beter doet dan die ervoor, krijgen we ooit nog een héle mooie wereld!
liefs
els
ap de jong Trust (donderdag, 5 november 2009 om 05:04)
- elssmets:
ap
- apbeltje:
In wezen staat hier een schitterend boekwerk beschreven,,welke ik in je bewonder omdat zo mooi te verduidelijken op een singel a4tje.
Het opend de deur bij mij te durven verwoorden dat ik nog op de eerste werkelijke sporten van het leven sta.
Maar door toch al op een trede van de trap te staan geeft me zo een bevrijdings-gevoel van iemand zijn,,durven zijn,,gaan zijn,,steeds meer en meer.
Ik schaam me dan ook niet meer (meestal) van het zien van me fouten,,welke gemaakt zijn,,welke nog komen,,nee daar is een duidelijke acceptatie van weten zien ervaren verre weg te staan van werkelijke perfektie,,wetende hebben ervaren wat werkelijke perfektie inhoudt.
God wat zijn wij nu bewuste aardbewooner/ster toch in een goude eeuw aanwezig,,terugkijkend waar een eeuwen lange ervaring eerst heeft moeten plaatsvinden van lijden lijden en nog eens lijden.
Duidelijk ervaar ik dat al dit lijden niets anders waren dan groeien naar de werkelijkheid gelukzaligheids-ervaringen welke om de hoek komen kijke door dit leer-proces.
Dus gaan we/ik door met groeien en accepteren als er weer eens een hobbel in deze weg zit,,uiteindelijk brengt die illusie van lastige hobbel je weer naar een ander nog schooner mooier parradijs.
Hoi Ap,
Misschien is dat net 't moeilijkste in heel ons proces: durven zien naar welke fouten we als mens maken. En fouten zullen we altijd blijven maken hé, dat behoort gewoon ook tot ons mens-zijn. Perfectie is aan ons niet besteed.
Ik ben er niet zo zeker van dat je mensen kan indelen volgens de trede op de ladder waar ze zogezegd zouden staan. Ieder heeft toch zijn eigen specifieke taak hier hé, en dat kan je zo moeilijk vergelijken met anderen. Voor mij sta jij niet onder of boven mij, maar er lekker naast!
liefs
els
Hai Els;
Mvg ap
Schrijf een reactie: