Forum / Ac Milan / Kaka naar Real Madrid
dinsdag, 9 juni 2009 om 13:09
halke
De Braziliaanse middenvelder Kaká gaat bij Real Madrid voetballen. Hij heeft een contract voor zes jaar getekend bij de Spaanse club .
Kaká heet eigenlijk Ricardo Izecson dos Santos Leite en hij speelde sinds 2003 bij AC Milaan.
65 miljoen
Met de transfer naar de Spaanse hoofdstad is volgens waarnemers meer dan 65 miljoen euro gemoeid. Het zou dan voor Real Madrid de op één na duurste transfer ooit zijn. Acht jaar geleden betaalde Real het recordbedrag van 73 miljoen euro voor de Franse speler Zinedine Zidane.
Moeilijkheden
Kaká wilde zelf eigenlijk niet weg uit Milaan, maar hij begrijpt dat de club vanwege de financiële zorgen gedwongen was hem te verkopen. "Ik ben daar niet teleurgesteld over. Er is nooit eerder zo'n crisis geweest. Ik begrijp de positie van de club. Ze hebben deze opoffering moeten doen. Maar ik ben iedereen in Milaan veel dank verschuldigd".
Kaká ziet ook nieuwe kansen voor zichzelf bij Madrid. "Ik heb als speler alles gewonnen wat ik wilde. Dit is een nieuwe uitdaging voor mij. Ik heb altijd alles voor Milan gegeven en verlaat de club ook zeker door de voordeur", aldus de Braziliaan.
Titel
Ondanks het slechte seizoen dat Real Madrid doormaakte, gelooftt Kaká dat hij met de club weer prijzen kan pakken. "Ik ben ervan overtuigd dat Real Madrid een sterk team formeert dat weer voor de titel kan gaan, zoals de club dat in het verleden altijd heeft gedaan. Real kan de strijd aangaan in de competitie en in Europa".
Reacties
Er werden nog geen reacties in het Nederlands gepost...
Schrijf een reactie: