Profielpagina van Toekomstvoorspellen

Spirituele hulp en paranormale zake

Leden: 1513

Dromen, mediteren, geesten, gidsen, wicca, ervaringen,

Forum / Archief / GEDACHTENWERELD

zaterdag, 7 november 2009 om 06:48

http://netlog.com/Lilith060606RobinRobinLilith060606http://nl.netlogstatic.com/p/tt/071/917/71917432.jpgNederlandLimburg Lilith060606

gedachtenwereld
23-03-2002, rubriek: meditaties

Geen enkele gedachte kan vrijblijvend worden gekoesterd. Nooit zal ik kunnen voorkomen dat mijn gedachten mij gelukkiger of ongelukkiger maken. Dat effect wordt bepaald door het doel waar ik innerlijk voor kies. Om erachter te komen aan welke keuze ik mijn energie geef, hoef ik me alleen maar af te vragen: “Versterkt deze gedachte de ervaring van heelheid of van gescheidenheid in mij?” De eerste doelstelling maakt me onverdeeld gelukkig, de tweede juist niet. Gedachten werken hun doel altijd heel concreet uit in de wereld waarin ik geloof, want die wereld bestaat alleen maar dankzij mijn gedachten. Die nauwe relatie levert dan ook heel precieze feedback op voor mijn bewustwording. De wetmatigheid waarmee mijn gedachten mijn wereld bepalen is gegrond in de werkelijkheid, mijn wereld is dat niet.

Mijn lichaam, mijn bevindingen, mijn verhouding tot de dingen en de mensen, kortom mijn hele wereld, is slechts een weerspiegeling van mijn geest, of beter gezegd van een heel klein deel van die eeuwige en ongedeelde geest. Niet het lichaam, niet de fysieke materie, niet mijn eigen ervaringen zijn de concrete werkelijkheid, maar de geest.

Er kunnen vanuit die twee keuzes, die elkaar wederzijds uitsluiten, hier en nu dus ook twee totaal verschillende werelden worden gecreëerd. Beide werelden zijn niet de werkelijkheid, maar de ene brengt vrede voort, de andere slechts lijden. Alleen innerlijke vrede verschaft het inzicht dat nodig is om alles wat onwerkelijk is, helemaal los te laten. Dat is dan echt het einde van de wereld.

Het is mijn selectieve geheugen dat aan de wereld van het lijden een schijn van continuïteit verleent. Ik zie slechts wat ik wil zien. Mijn gebruikelijke toestand is eigenlijk niet gelukkig, maar omdat ik dat normaal vind, valt het me niet eens meer op. Pas als ik weer eens iets van geluk heb geproefd, besef ik waarvoor ik geschapen ben. Dan herinner ik me weer het doel dat ik echt wil dienen.

Stan Schaap

Tags:

geen rating
RSS feed

Reacties

Er werden nog geen reacties in het Nederlands gepost...

Schrijf een reactie:

Je moet aangemeld zijn om een reactie te kunnen schrijven.