Hulp_geven_Hulp_krijgen
Leden: 256
Deze clan is voor iedereen met problemen die daarover wil praten of andere mensen wil helpen.
Forum / Archief / Gepest worden....spiritueel bekeken ...
dinsdag, 18 augustus 2009 om 01:08
flowerella
Ik was vroeger écht een knalrooie en de eerste met een beha op school en bloosde altijd met een hoofd als een tomaat Toch kan ik me niet herinneren echt gepest te zijn, ik heb dat niet zo ervaren ,maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik wel altijd een woordje terug had ,in de 6e klas ,toen de jongens me pestten met de naam BB (Brigitte Bardot)en me in een hoek dreven om in mn bloes te kijken ,zei ik hoogmoedig ;stel je niet zo aan
Als je naar de Wala gaat kan je alle soorten beha's in de winkel zien ,ik vond ze gewoon écht stomme eikels dat ze dat deden en niet de moeite waard me verder druk over te maken ....maar dat ben ik .....
We hadden een jongen in de klas ,bijgenaamd de professor ,klein ,nogal dik ,zo'n ziekenfondsbrilletje op ,haartjes in het vet ,deed vreselijk z'n best op school ,toen ik op een dag naar huis liep door het park was er een heel oploopje ,dus ik liep er nieuwsgierig langs en zag hoe die jongen op de grond lag middenin een heel clubje jongens en geschopt en geslagen werd terwijl ze gras in z'n mond propten en ik werd zoooo vreselijk boos ,normaal niks voor mij ,maar ik vond dit zo laf met z'n allen dat ik me erin heb gestort en al die jongens schreeuwend en schoppend heb weggekregen bij hem , nou zijn de tijden mischien wel veranderd ,maar als ik dat zou zien zou ik het zo weer doen !!!
En méér ...want toen begreep ik niet wat ik later inzag ,namelijk dat ik 'm alleen tijdelijk hielp om van z'n belagers af te komen en niet voorgoed .....
Want wat ik intussen wel zeker weet is dat pesten meestal te maken heeft met een laag zelfbeeld en je eigen onzekerheden ,mensen zijn net roofdieren, als ze ruiken dat je 'zwak' bent dan pakken ze je en dat zit blijkbaar helemaal in jezelf !
Mijn broer is hetzelfde opgevoed als ik en had ook rood haar en een bril,
maar vond thuis dat ie altijd tekort kwam en had een minderwaardigheidscomplex ,
hij werd wel heel veel gepest ,tot de dag dat ie zo boos werd dat ie als een razende om zich heen sloeg en het gewoon niet meer pikte om zo behandeld te worden
Vanaf die tijd waren ze bang voor hem en lieten 'm met rust ... ook een soort oplossing maar niet de aanpak van het werkelijke probleem ...
Het echte probleem zit in jezelf en een ander spiegelt dat alleen terug
het zijn je eigen lessen die aangereikt worden om jezelf -Bewust-er te worden ,
je kunt de ander niet veranderen ,wel je-zelf door bewust te worden van je keuzes
Als jij je diep van binnen een geboren slachtoffer voelt ,om welke reden dan ook ,
zal de buitenwereld je ook als zodanig behandelen en aanvallen ...
als jij jezelf ' (het) niet waardig vindt" ,zal de wereld je ondersneeuwen ,
als jij je-zelf niet serieus neemt ,waarom verlang je dat dan van de ander ?
als jij je uiterlijk belangrijker vindt dan je innerlijk en het belangrijk vindt hoe anderen jou "zien" ,zul je daarop gewezen worden
en dat meestal allemaal op een 'negatieve"manier en waarom?
Zodat het duidelijk wordt waar jij nog aan moet werken ...zelf-liefde ...
Al houdt niemand van jou ...Jij bent het waard om van gehouden te worden ..
Voel het maar .....
Als jij niet van jezelf houdt ,waarom zou een ander dan wel van jou houden?
Waarom moet een ander jou geven wat jij je-zelf niet kan geven .....
dan stel je je wel in een hele afhankelijke positie op en dat vraagt om problemen .....
Al ben je het slachtoffer van zoiets ,dan hoef je je nog niet zo te gedragen en het maar over je heen te laten komen ,vecht terug indien nodig en haal je schouders op als er wat gezegd wordt , schelden doet geen zeer tenzij jij het toelaat van binnen
Bedenk goed dat zij eigenlijk de zwakkelingen zijn en niet jij !
want meestal gebeurt pesten in een groepje met een leider waar de rest achteraan hobbelt , dus wie is nou eigenlijk de sterkste als je er allleen voor staat
Voor degene die gepest wordt is het heel belangrijk dat er flink aan z'n zelfbeeld wordt gewerkt en het bovenstaande wordt begrepen ,jij bent niet zwak ,dat zijn zij met z'n allen!
Ik heb hier al veel kinderen en volwassenen mee mogen helpen want de schuldigen aanpakken helpt meestal niet veel of maar voor tijdelijk ,
jezelf aanpakken op je eigen innerlijke problemen helpt vaak wel en voor altijd ,
simpelweg omdat je een andere uitstraling krijgt ,zelf-bewuster en sterker in je-zelf worden
en dan lopen die zwakke pestkoppen met een boog om je heen ,ze hebben jou nou eenmaal niks bij te brengen ,dus zoeken wel andere bereidwillige 'slachtoffers '
er zijn er nog zat .....
Wordt je bewust van jouw 'keuzes",néém je eigen verantwoordelijkheden serieuzer dan die van anderen !!
Besef dat je elke minuut opnieuw keuzes mág maken
Neem je leven in je eigen hand, JIJ bepaalt ,laat alles wat je overkomt binnen
en kijk naar wat Jij je bewust moet worden en herprogrammeer daarmee je toekomst en bepaal daarmee wat jou toe-komt !!
Ella
Reacties 3 Sorteer reacties:
martina (gisteren om 04:20)
prachtig omschreven ,.heel herkenbaar ,Quote : "mensen zijn net roofdieren, als ze ruiken dat je 'zwak' bent dan pakken ze je en dat zit blijkbaar helemaal in jezelf ! "
Werken aan je zelfbeeld ,maar vooral ook je kind een goed zelfbeeld meegeven ,.als ouders.
Heeft iemand je wel eens verteld dat je helemaal goed genoeg bent?
Dat je mooi genoeg, lief genoeg, wijs genoeg, sterk en slim genoeg leeft?
Heeft iemand gezien hoe jij je best doet te roeien met de riemen die je hebt,
om om te gaan met alles dat het leven je biedt
en dat je met alles dat je nu weet en kunt het best mogelijke doet?
Heeft iemand je al eens gezegd dat je wel even pauze mag nemen;
even rusten, even voldaan zijn omdat je voldoende doet om te voldoen?
Fluistert iemand je steun en bemoediging toe zoals: Goed zo, Toe maar,
Moet je doen, Je mag nee zeggen, Kom op, je kan het, Volhouden,
Je moet niks, Laat maar los. 't is goed, je durft het wel,
wat je ook doet, ik sta achter je
Strijkt er iemand heel zacht langs je wangen als je slaapt
en blijft diegene een tijdje glimlachend van bewondering
en trots bij je bed naar je kijken?
Zingt iemand slaapliedjes wanneer je niet kunt slapen
en kust iemand je wakker als je akelig droomt?
Is er iemand blij als je thuiskomt,
en die je succes wenst als je weg gaat?
Is er iemand die het gefluister van je dromen hoort
en je aanmoedigt ze achterna te gaan
en je bemoedigt wanneer je onderweg obstakels tegen komt?
Is er iemand om je geluk mee te vieren, onbedaarlijk mee te lachen
en ook het zwartste zwart van je depressie mee tegemoet te treden?
Zegt iemand dat ieder gevoel dat je ervaart er mag zijn en dat alles
ook weer voorbij gaat; dat 't na iedere winter ook weer lente wordt?
Houdt er iemand van elke centimeter van je lijf; van ieder vetrolletje
en ieder mager plekje, van alles dat heel en stuk en gezond en ziek is?
Is er iemand die vindt dat je mag luieren, soezen, hangen, lanterfanten,
lummelen, rotzooien, flierefluiten en rommelen zonder dat 'het iets moet worden'?
Is er iemand die je toejuicht en zegt dat je vals mag zingen,
Gekker dan gek mag dansen; Rare kleren mag dragen;
glitters op mag als het jou uitkomt; Je eigen stijl en smaak mag volgen;
Niet mee hoeft in het gareel; Mag gillen en keihard mag lachen;
Af en toe mag spijbelen; Bonbons mag smikkelen;
Luidruchtig, kleurrijk en ongewoon mag zijn?
Is er iemand die zeker weet dat jouw intuïtie altijd het beste met je voorheeft
en dat dit het kompas is waar je wel op vaart?
Is er iemand die blij is dat je bestaat en je nooit zou willen missen
omdat er niemand is zoals jij?
Weet iemand dat je altijd het beste doet dat je (op dat moment) kunt
en is er iemand die dat goed genoeg vindt, ook al kan het morgen misschien beter?
Is er iemand bij wie je tegelijk thuis bent en op avontuur, iemand
op wie je kunt bouwen zonder gevangen te zijn?
Is er iemand die teder fluistert dat je net zo perfect bent als een musje,
een sneeuwvlok, een regendruppel in de lente, een kusje van een kind?
Is er iemand die echt van je houdt?
Ik wens nu dat jij zelf diegene bent.
Ik wens je de ontdekking:
Je was het zelf op wie je wachtte.
dick baan Eigenaar Trust (zondag, 1 november 2009 om 15:46)
Je hebt helemaal gelijk flowerella, ik heb vroeger precies hetzelfde meegemaakt en toen ik eens
flink van me afgeslagen heb, en dat ging niet bepaald zachtzinnig, toen kregen ze pas respect voor me.
En ze zagen me toen niet als een of ander iemand waar je alles ongestraft mee uit kon halen. En daarbij is, net wat je zegt, zelfrespect de belangrijkste voorwaarde. En dat heeft niets te maken met dat je dan zelf gewelddadig bent of wordt, maar je bent het op den duur zo ongelooflijk zat, dat je oerkrachten je dwingen om actie te ondernemen, voor je eigen zelfbehoud. Ik vond het een heel knap en duidelijk verhaal wat je schreef en daarom een dikke 10 gegeven.
Groetjes. Dick.
esther pinxten Trust (zondag, 1 november 2009 om 13:40)
ik weet alleen dat pesten enorme gevolgen kan hebben. Jij wist waarom je gepest werd, ik weet het nu nog niet waarom ik 8 jaar heb afgezien. Daar heb ik het het moeilijkste mee omdat ik op den duur zelfs dacht dat het zo hoorde, dat ik echt minderwaardig was omdat ik overal waar ik kwam gepest werd, tennisclub + voetbalclub + lagere school + middelbareschool + tekenles en telkens door verschillende groepjes
Schrijf een reactie: