Forum / Mediahokje / Mogen ouders kinderen slaan?
woensdag, 28 januari 2009 om 04:50
http://netlog.com/__Lise_XxLiseLise__Lise_Xxhttp://nl.netlogstatic.com/p/tt/054/218/54218174.jpgBelgiëWest-Vlaanderen
__Lise_Xx
__Lise_Xx
Hallo,
voor school moeten een vriendin en ik een debat voeren over de stelling: Mogen ouders hun kinderen slaan?
Wij zijn contra en vinden dus dat dit niet mag, maar ik zou ook graag eens jullie mening weten, zodat we dit eventueel kunnen gebruiken tijdens ons debat.
Jullie zouden ons zo heel hard kunnen helpen!
Dus: Vinden jullie dat ouders hun kinderen mogen slaan, of niet?
Reacties 42 Sorteer reacties:
Vercruyssen Petra Trust (dinsdag, 20 oktober 2009 om 04:41)
Er is een verschil tussen slaan of een lichte pets op haar poep.Ik heb ooit een keer men dochter een lap op haar poep gegeven,iet wat ik nooit had gedacht te doen want eender welk manier van slaan hoe hard of hoe zacht en op welke manier is geen oplossing voor je kind te straffen maar toen had ze die mep op haar poep echt wel is nodig .soit slaan mag niet en werkt niet,maar soms kan een wel eens een tits moeten kunnen verdragen als de grenzen dan echt worden overschreden
Gwendaline (zaterdag, 21 februari 2009 om 10:58)
Eén ding is zeker, je slaat geen kinderen. Maar ik geef Lill83 volledig gelijk!
Tegenwoordig zijn kinderen gewoon onbeschoft geworden! Ze tonen geen respect voor niemand, luisteren naar niemand en denken dat ze alles mogen, er zijn geen regels meer en een kind heeft nood aan regels en structuur.
Ik weet van mezelf dat ik een enorme strenge moeder zal zijn, gewoon om te voorkomen dat mijn kinderen niet zullen worden gelijk die jeugd van vandaag. Met streng zijn bedoel ik niet dat ze niks gaan mogen he, neem mij nie verkeerd. Maar vanaf het moment dat ze iets stouts doen, onbeleefd zijn of geen respect tonen, dan pak ik ze hard aan, maar daarvoor hoef je niet te slaan. Je moet ze gewoon laten voelen dat jij de baas bent, en daarvoor heb je geen geweld nodig. Want zo leer je hen eigelijk dat geweld kan, en komen er zoals op de dag van vandaag veel zaken van zinloos geweld! Kinderen zullen je in het begin haten omdat je ze dingen ontneemt die ze graag doen nadat ze stout zijn geweest, maar geloof me, als ze later een mooi leven hebben en niet in het slechte milieu terecht komen, dan zullen ze je heel dankbaar zijn. En positieve feedback is natuurlijk ook héél belangrijk, zo leren ze dat hun goede gedrag ook beloond wordt.
₪ Romy Trust (zaterdag, 21 februari 2009 om 02:59)
hangt er vanaf hoe oud de kinderen zijn
als ze op oudere leeftijd nog steeds geslagen worden
kunnen ze de ouders voor de rechtbank slepen (':
bij kleine kindjes, met een tikje snappen ze het wel?
ma oudere kinderen raak je beter ni aan
Lindsey DB Trust (woensdag, 18 februari 2009 om 09:59)
[quote=thibautvantomme]- Lill83:
- thibautvantomme:
Ik denk zelfs dat ik een goede moeder zal zijn en dat mijn kinderen hele lieve en gemanierde kinderen zullen zijn. Dit zal toch mijn doel zijn!!! zonder te slaan!!
Dan wens ik jou daar veel succes bij!
Dank u wel voor uw positieve ingesteldheid!! das al veel
Tessa Moderator Trust (woensdag, 18 februari 2009 om 09:27)
nee ouders moge hun kinderen niet slaan.. die kinderen kunne daar zelf voor naar de politie stappe tegewoordig.. zover is het al gekome..
Ik vind da gewoon een straf geve of een verwittiging genoeg is !
maar er zijn natuurlijk tegenwoordig heel veel kinderen die helemaal geen manieren meer hebben en serieus wa durven zeggen tegen hun ouders..
maar dan nog ies het geen rede om je kinderen te slaan vind ik..
Schrijf een reactie: