Forum / Archief / sb 600 of sb 900
zondag, 8 maart 2009 om 06:25
http://netlog.com/Xxx_lienemien_xxXLienLienXxx_lienemien_xxXhttp://nl.netlogstatic.com/p/tt/060/992/60992405.jpg?1BelgiëOost-Vlaanderen
Xxx_lienemien_xxX
Xxx_lienemien_xxX
Hey,
ik ben aan het kijken voor een flits te kopen. Ik twijfel tussen een nikon sb 600 en een sb 900. welke zou je kopen?? laat me weten waarom...
Reacties 5 Sorteer reacties:
Lien Trust (zondag, 6 september 2009 om 05:28)
hey
bedankt voor alle reacties maar ik heb ondertussen een SB 900. momenteel benk em aant leren gebruiken maar er zijn zo veel opties dat ik er nog veel werk mee heb :s
groetjes
Pascal Steenmans (zondag, 6 september 2009 om 02:40)
Hoi Lienemien,
Volledig akkoord met Digigraafje. Bezit zelf een SB900. Na wachten kon ik me de 900 ipv de 800 aanschaffen. Het wordt echt leuk wanneer je de flits los van je toestel haalt en die als slave gebruikt. Kijk maar naar mijn profielfoto: flits onder mijn hoofd gehouden met een kleurtje ervoor. De creatieve mogelijkheden zul je dan wel beetje bij beetje ont-dekken.
Veel succes,
Pascal
Romeo .K Trust (vrijdag, 21 augustus 2009 om 21:51)
ik zou voor de sb 800 gaan en niet voor de 600 of de 900
Steve Dupon (maandag, 18 mei 2009 om 06:46)
Ik zou het zo stellen, licht heb je uiterst zeldzaam teveel, dus als je het prijsverschil acceptabel vindt, ga voor die met het grootste richtgetal!
Groeten!
Peter B. Trust (zondag, 8 maart 2009 om 07:14)
Hoi Lienemien,
Deze keuze wordt bepaalt door verschillende factoren. Een heel belangrijke factor is het budget, hoeveel wil en kan je aan je flits spenderen. Is je budget geen enkel probleem, dan zou ik toch zeker voor de SB900 gaan.
Persoonlijk heb ik een SB600 en een SB800. Voor mij is het grote voordeel van de SB800 de meegeleverde diffusiekap en het iets grotere richtgetal. Hoewel de SB600 in de meeste gevallen ook perfect voldoet. De SB800/SB900 kan ook als master en als slave gebruikt worden in het draadloos flitssysteem van Nikon, terwijl je de SB600 enkel als slave kan gebruiken. Wil je draadloos flitsen in een multiflits omgeving ben je altijd aangewezen op de ingebouwde flits van je body als master.
De extra feature stroboscopisch flitsen heb ik echter nog nooit gebruikt.
Hopelijk heb je hier iets aan in het bepalen van je keuze.
Als je nog vragen hebt, stuur me gerust een privéberichtje, die clans lees ik niet zo dikwijls.
Groetjes,
Peter
Schrijf een reactie: