http://netlog.com/_MoonlightLady_Lynn SpillemaeckersSpillemaeckersLynn_MoonlightLady_http://nl.netlogstatic.com/p/tt/068/989/68989348.jpgBelgiëAntwerpen Profielpagina van _MoonlightLady_

_MoonlightLady_

vrouw - 18 jaar, Kapellen, België


Blog / Aanklacht !

woensdag, 16 juli 2008 om 06:16

Aanklacht.

En als de maan daar zo bol en vol aan de hemel staat, zoals dat in liefdesverhalen al te vaak gebeurt is, dan besef je toch eigenlijk dat het niet persé hoeft zoals het nu is, dat het ook anders kan. Want hoe ziek is het beeld nu, van de maatschappij waar wij in leven.
Daar ginds zie ik een alcoholieker nog zijn laatste fles nemen - vroeg of laat is het zijn laatste, hij heeft het niet meer, datgene om voor te gaan - en ook jongeren doen hun best, want drinken hoort er nu eenmaal bij.
En als ik dan eenmaal uw hand neem - gewoon neem, niet meer dan dat, ook al kan het wel - dan besef ik dat het nog niet te laat is, dat we'r nog voor kunnen gaan, vandaag of morgen. Maar eerder vandaag, want als je'r morgen voor gaat, dan komt het er niet.

Ja, we zijn wel idealisten, wij - jij en ik - hoe wij de problematiek voor ogen zien, terwijl iedereen maar door raast en ratelt en kakelt, de wereld houdt niet op met draaien, de tijd heeft zijn laatste slag nog niet geslagen - maar morgen ooit wel. En dan zal het te laat zijn.

Ik zie het volk nog liederen zingen terwijl de kinderen nog vrolijk in bossen spelen. En de verliefden daar zitten bij volle maan, voldoende hebbend aan elkaars schouder om op te leunen. Ja, ze zouden wel plots kunnen vrijen, wanneer de passie dan oversloeg, maar het gebeurde toen niet. Niet op zo'n avond. Want zitten was voldoende, op zo'n moment.

Maar wat schiet er vandaag nog over van deze droom, dan een schraal maanbeeld en enkel wij, tegen de rest van de wereld.

Alles is een verziekte zooi.

"Mijn vader slaat mij, hij drinkt. Mijn moeder doet't met een ander. Ik heb geen ouders, ik ben geen kind meer. Ik sta d'r al alleen voor. En een gezin en kinderen, dat ziet er niet meer in. Wat weerhoudt mij nog van drugs, alcohol en zelfmoord"

"Praten werkt, kom maar bij mij, praten werkt. Het werkt echt. Ga in therapie. Leve de westerse samenleving. Kom dat zien kom dat zien."

"Gisteren had ik nog seks met Jonas, maar vandaag zegt Wout me meer."

"Ach jaa, natuurlijk."

"Alternatieve geneeskunde, Creationisme, kom dat zien kom dat zien - en neem vooral uw geld mee!"

"Yeah, tha bitches in tha house" Keihard mensen! Keihard!

Alles gaat maar door en door en dood, uiteindelijk.

Terwijl we met velen nog streven en dromen, van een authentiek land met een authentiek volk, een typische natie, dat enkel wij vormen. Een natie vol trots, omdat we recht hebben om er te zijn, omdat we recht(s) hebben om ons te uiten. Als we'r allen voor strijden, dan komen we er.

Sluit u aan en vecht mee voor een onafhankelijk Vlaanderen.

Tags:


Je rating: 0
rating: 10,0 (2 stemmen)
RSS feed

Reacties 11 Sorteer reacties:

1 – 10 van de 11 1 2
  • http://netlog.com/OLauwersOliver LauwersLauwersOliverOLauwershttp://nl.netlogstatic.com/p/tt/032/380/32380878.jpg?1BelgiëAntwerpen OLauwers 18

    Oliver Lauwers (dinsdag, 22 juli 2008 om 05:29)

    - _MoonlightLady_:
    Ja, je hebt gelijk, staatshervormingen zijn ook al oké. Maar ik probeer een beetje de nadruk te leggen op de culturele verschillen tussen Vlaanderen en Waloië, want uiteindelijk zijn we ook wel een ander volk. Ik denk dat wij evenveel gemeenschappelijk hebben met de Walen als met de Fransen of Spanjaarden of Italianene e.d. qua cultuur dan he.


    Daar hebt u, ongetwijfeld, een punt. De sociale groep "Belg" heeft nooit bestaan. Reeds in de tijd van de Romeinen was ons land een ontmoetingsplaats tussen verschillende groepen Galliërs/Germanen enerzijds, en de Romeinen anderzijds. De verschillen in cultuur tussen het Germaanse Vlaanderen en het Romaanse Wallonië zijn van dien aard dat we met veiligheid van twee verschillende volkeren kunnen spreken.

    Wat echter het grote verschil is tussen de relatie Vlaanderen-Wallonië en pakweg de relatie Vlaanderen-Spanje, is geschiedenis. Met het hedendaagse Spanje hebben we nauwelijks of geen gemeenschappelijke geschiedenis. (Ja, indertijd Graaf van Alva en dergelijke. Alleen is het Spanje van toen niet meer te vergelijken met het Spanje van nu, Napoleonistische invloeden en diverse hertekeningen van de Europese landkaart na verscheidene oorlogen hebben de meeste Europese landen volledig veranderd en hernieuwd.)
    Met Wallonië hebben we die wel. In het nationalisme spelen verscheidene factoren een rol. Cultuur is er één van, maar geschiedenis mag ook zeker niet onderschat worden. En daarbij, het is niet omdat we er onze eigen cultuur op na houden, dat we, per definitie, geen meerwaarde hebben aan een (con)federatie. Alleen moet elke cultuur genoeg ruimte krijgen om zijn eigen beleid een goede invulling te bezorgen, en zijn eigen cultuur op zijn eigen manier kunnen beleven. Het is daar waar tegenwoordig, meer en meer, het schoentje knelt.


  • http://netlog.com/_MoonlightLady_Lynn SpillemaeckersSpillemaeckersLynn_MoonlightLady_http://nl.netlogstatic.com/p/tt/068/989/68989348.jpgBelgiëAntwerpen _MoonlightLady_ 18

    Lynn Spillemaeckers (dinsdag, 22 juli 2008 om 03:45)

    - OLauwers:
    Vooreerst, los van alle inhoud. Als de politieke leiders in deze wereld zo zouden kunnen schrijven als u, was er van enige vorm van diplomatiek geweld geen sprake meer.

    Maar terzake nu. Waar het inderdaad waar is dat België niet kan blijven bestaan zoals het nu is, denk ik niet dat splitsing de enige oplossing is (de juistheid ervan, voor zover daar iets over te zeggen valt, even buiten beschouwing latend). Een grondige staatshervorming zou ons al een enorme stap vooruit helpen.


    Ja, je hebt gelijk, staatshervormingen zijn ook al oké. Maar ik probeer een beetje de nadruk te leggen op de culturele verschillen tussen Vlaanderen en Waloië, want uiteindelijk zijn we ook wel een ander volk. Ik denk dat wij evenveel gemeenschappelijk hebben met de Walen als met de Fransen of Spanjaarden of Italianene e.d. qua cultuur dan he.


  • http://netlog.com/OLauwersOliver LauwersLauwersOliverOLauwershttp://nl.netlogstatic.com/p/tt/032/380/32380878.jpg?1BelgiëAntwerpen OLauwers 18

    Oliver Lauwers (maandag, 21 juli 2008 om 14:04)

    Vooreerst, los van alle inhoud. Als de politieke leiders in deze wereld zo zouden kunnen schrijven als u, was er van enige vorm van diplomatiek geweld geen sprake meer.

    Maar terzake nu. Waar het inderdaad waar is dat België niet kan blijven bestaan zoals het nu is, denk ik niet dat splitsing de enige oplossing is (de juistheid ervan, voor zover daar iets over te zeggen valt, even buiten beschouwing latend). Een grondige staatshervorming zou ons al een enorme stap vooruit helpen.


  • http://netlog.com/xSilke___SilkeSilkexSilke___http://nl.netlogstatic.com/p/tt/081/884/81884948.jpgBelgiëAntwerpen xSilke___ 16

    Silke Trust  (maandag, 21 juli 2008 om 01:19)

    Mooi !!


  • http://netlog.com/_MoonlightLady_Lynn SpillemaeckersSpillemaeckersLynn_MoonlightLady_http://nl.netlogstatic.com/p/tt/068/989/68989348.jpgBelgiëAntwerpen _MoonlightLady_ 18

    Lynn Spillemaeckers (vrijdag, 18 juli 2008 om 02:35)

    - soundsystem_get_up_and_dance:
    - _MoonlightLady_:
    - soundsystem_get_up_and_dance:
    - _MoonlightLady_:

    Ik zal ze gelijk geven.

    Het enige wat België nog een natie maakt, is de liefde voor het bier, maar voor de rest zijn te culturele verschillen te groot om nog van een volk te kunnen spreken.

    Maar ik ben een beetje conservatief, vind onze maatschappij te losbannig met momenten.


    idd. als belgie splitst dan zijn we wel kleiner maar aangezien da europa 1 wil worde zoals in amerika boeit da gin reet meer dan da vlaanderen klein is.

    Idd, goed gesproken.

    't Is gewoon zo raar dat nog altijd niet gebeurd is; meer als de helft van de Vlamingen is voor een onafhankelijk Vlaanderen.


    en de waalse politiekers en de koning houde alles tege. mr als ze nog lang wachte is er nen burgeroorlog.

    Dat denk ik nu niet. Ik denk als wij uiteindelijk gewoon onze onafhankelijkheid uitroepen, zij er niets meer kunnen tegen doen, en dan is het zo.


  • http://netlog.com/_MoonlightLady_Lynn SpillemaeckersSpillemaeckersLynn_MoonlightLady_http://nl.netlogstatic.com/p/tt/068/989/68989348.jpgBelgiëAntwerpen _MoonlightLady_ 18

    Lynn Spillemaeckers (vrijdag, 18 juli 2008 om 01:48)

    - soundsystem_get_up_and_dance:
    - _MoonlightLady_:
    - soundsystem_get_up_and_dance:
    over die laatste zin, in andere lande zegge ze zelfs da belgie gesplitst moet worde want da belgie ni kan blijve bestaan zoals het nu is.

    Ik zal ze gelijk geven.

    Het enige wat België nog een natie maakt, is de liefde voor het bier, maar voor de rest zijn te culturele verschillen te groot om nog van een volk te kunnen spreken.

    Maar ik ben een beetje conservatief, vind onze maatschappij te losbannig met momenten.


    idd. als belgie splitst dan zijn we wel kleiner maar aangezien da europa 1 wil worde zoals in amerika boeit da gin reet meer dan da vlaanderen klein is.

    Idd, goed gesproken.

    't Is gewoon zo raar dat nog altijd niet gebeurd is; meer als de helft van de Vlamingen is voor een onafhankelijk Vlaanderen.


  • http://netlog.com/_MoonlightLady_Lynn SpillemaeckersSpillemaeckersLynn_MoonlightLady_http://nl.netlogstatic.com/p/tt/068/989/68989348.jpgBelgiëAntwerpen _MoonlightLady_ 18

    Lynn Spillemaeckers (vrijdag, 18 juli 2008 om 01:43)

    - soundsystem_get_up_and_dance:
    over die laatste zin, in andere lande zegge ze zelfs da belgie gesplitst moet worde want da belgie ni kan blijve bestaan zoals het nu is.

    Ik zal ze gelijk geven.

    Het enige wat België nog een natie maakt, is de liefde voor het bier, maar voor de rest zijn te culturele verschillen te groot om nog van een volk te kunnen spreken.

    Maar ik ben een beetje conservatief, vind onze maatschappij te losbannig met momenten.



Een of meerdere reacties worden niet getoond omdat de account van de auteur geblokkeerd of verwijderd werd.

 1 2

Schrijf een reactie:

Je moet aangemeld zijn om een reactie te kunnen schrijven.